Min endelige problemformulering til den skriftelige eksamensopgave er:
Hvordan kan pædagoger og psykologer, i kommunens tværfaglige team, samarbejde omkring et barn i mistrivsel, i institution 0-6 år? - Og hvilke udfordringer og dilemmaer er der i det tværprofessionelle samarbejde?
Opgaven skal handle om hvilken forforståelse eller forventninger pædagoger og psykologer har til hinandens faglighed og ansvar, og hvordan de positionerer sig i forhold til hinanden, i det tværprofessionelle samarbejde. Jeg overvejer hvilke teorier der skal i spil. Vi har bl.a. læst en tekst af Erik Hygum om hvordan lærere og pædagoger i indskolingen positionerer sig i forhold til hinanden, og der har han brugt Bourdieu, så det er en mulighed. Det kan også være en mulighed at se på det organisatoriske - med Luhmanns systemteori, eller tage en kommunikativ vinkel. Det er altså noget jeg lige tænker over. Nogle gode ideer?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar