Jeg famler lidt i blinde, men har forsøgt mig med nogle forskellige problemformuleringer til case 3, om domsanbragte unge på døgninstitution. Håber der er nogen, som vil kommentere på dem!!!
• Hvordan kan pædagoger undgå at stigmatisere domsanbragte unge på døgninstitution, med henblik på at forebygge ny kriminalitet?
• Hvordan kan pædagoger blive bevidste om deres brug af magt og risikoen for stigmatisering, af domsanbragte unge på døgninstitution?
• Hvordan kan pædagoger blive bevidste om brugen af magt i deres arbejde på døgninstitution for domsanbragte unge, med henblik på at forebygge ny kriminalitet?
• Hvordan kan pædagoger på døgninstitution for domsanbragte unge, blive bevidste om hvilken rolle magt har for deres arbejde, med henblik på at forebygge ny kriminalitet?
• Hvordan kan pædagoger blive opmærksomme på, hvilken rolle magt har for deres arbejde med domsanbragte unge på døgninstitution med henblik på, at forebygge ny kriminalitet?
• Hvordan kan pædagoger arbejde med resocialisering af domsanbragte unge på døgninstitution, med henblik på at forebygge kriminalitet?
Hej Anette
SvarSletJeg kan se der er tre begreber du kredser om. Magt, stigmatisering og resocialesering. Der er én, som ikke forholder sig til at forebygge ny kriminalitet. Jeg mener alle er brugbare ift. faget-IIS. God arbejdslyst ;o)
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
SvarSlethej anette jeg syntes problemstilling nr2 fortæller hvad det er du har valgt som fokus. held og lykke med forløbet. hilsen dorte.
SvarSletHej Anette...
SvarSletSyntes at det er nogle gode formuleringer du har lavet, men jeg hælder nok mest til den sidste, da den er meget ligetil, og åben for hvad du vil putte ind under begrebet!
God arbejdslyst... :)